Virksomheder er nogle kompliceret størrelser, og hvad der foregår inde i virksomheden kan nogle gange være svære at kontrollere, og det er alt andet lige noget som man har brug for når det er at man har mange ansatte. Hvis man ikke sørger for at have styr på sine ansatte, vil der bare komme flere og flere gnidninger i virksomheden og det kan også føre til konflikter i sidste ende , og hvordan skal man så lige håndtere det. Nogle ledere har også fået den rette undervisning, når det kommer til konflikter, men ville det et eller andet sted ikke være meget bedre, hvis de ansatte bare kunne håndtere tingene selv. Så ville man også have en meget mere dynamisk virksomhed, hvor der ikke ville være nær så mange sure opstød, som hvis ikke man træende sine ansatte i konflikthåndtering og så videre. Der er mange problemstillinger i forhold til en sund virksomhed, og dette er en af dem.
h3>En sund og stærk organisation
Som sagt er konflikthåndtering en af de kompetencer som især er gode at lære sine ansatte, og det er alt andet lige noget som man ikke rigtig kan lære dem selv, eller måske kan man. Men hvis man ikke har nogen erfaring i at lære af sig, med de ting som man ved, og måske aner man ikke noget om det selv heller, og så er det godt at professionelle kan lære en om effektiv konflikthåndtering. Når det kommer til organisationsudvikling kan det ofte være nødvendigt, at hive nogle mennesker ind som har forstand på dette område. For at få en positiv organisationsudvikling startet, er det også godt at orientere folk om det. organisationsudvikling er noget som sker løbende, men der er intet galt med at skubbe det i den rigtige retning i et hurtigere tempo. Det er alt andet lige en investering, som vil få ens virksomhed til at blomstre til noget bedre i sidste ende, hvis man vælger denne fremgangsmetode.