Da jeg for nogle år siden var med til at starte en elevforening for min gamle efterskole, snakkede vi meget om, hvordan vi skulle gøre, for at gøre det til den bedste oplevelse for os alle sammen. Der var nemlig ikke nogen af os, som havde synderlig forstand på, hvordan man starter en forening op. Derfor valgte vi, at kontakte en foreningsadministrator. Og det viste sig, at være en rigtig god ide. En foreningsadministrator kunne nemlig gøre os opmærksom på nogle af de ting, som man skal være ekstra opmærksom på, når man skal starte en ny forening op. Samtidig kunne vores foreningsadministrator også give os informationer om, hvor vi fandt gode hjælpemidler og så videre, til vores videre arbejde. Det gjaldt blandt andet en introduktion til et medlemssystem.
En kæmpe hjælp
Og det skulle vise sig at være en kæmpe hjælp med sådan et medlemssystem. For havde vi ikke haft det, havde vi skulle sidde og indtaste hver eneste medlem selv. Men med det medlemssystem vi blev introduceret til, var den del af processen klaret på ingen tid, og uden alt for meget besvær. Og det var godt, for det var ellers en af de ting, vi havde hørt kunne trække tænder ud. Udover det, fik vi også introduceret et online regnskab, som var super nemt at benytte sig af. Og rigtig praktisk også. For da vi sidder flere forskellige steder i landet, kan vi ikke altid arbejde sammen. Og så er det smart med et online regnskab, hvor man bare kan logge sig på, og gøre de ting man skal. Vi fandt det hele på Foreningsadministrator.dk.